onsdag 29. juli 2009

Fransk fjolleri

Jeg er vanligvis ikke typen til å velge ut franske filmer. Jeg liker å tro at jeg er rimelig åpen for det meste, men jeg holder meg vanligvis til amerikanske. Sist så jeg The Hangover, som i min bok var et ganske klar sekser på terningen, og før det måtte jeg lide meg gjennom 2 og en halv time med voldtekt av mine beste barndoms tv-minner, nemlig "Transformers". Nå har Michael Bay fått to sjanser og uendelig antall millioner dollar for å lage en kick-ass film med mine barndomshelter, og så.... aaaargghhh... jeg orker ikke en gang begynne. Faen! What a waste...  OK.. jeg avsporer. Ettersom Public Enemies var helt utsolgt i går, så måtte jeg finne noe annet, og tro det eller ei, det mest interessante som sto på plakaten var en fransk film ved navn "Velkommen til Shti'ene". 1o minutter inn i filmen var jeg bekymret. Dette så ut til å bli en litt travel film med mye ablegøyer og over-karikerte figurer, men glei etterhvert over i å bli en ganske fornøyelig affere. Jeg tror at man får mere ut av filmen ved å kunne fransk, for noe blir nok "Lost in translation" men ganske morsomt var det etterhvert. Anbefales dersom du er interessert i noe som du vanligvis ville styrt unna, og anbefales i hvertfall over den stinkende vrakhaugen Transformers... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar